امام جمعه بندرعباس گفت: نماز جمعه برکات تربیتی، معنوی، اخلاقی و فرهنگی فراوانی برای کشور ما و جوامع اسلامی دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های این هفته با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: برپایی نماز جمعه فرصتی برای تشویق مردم در مشارکت‌های سیاسی، نقد منصافانه کارگزاران و دولتمردان و مبارزه با انحرافات اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: امامان جمعه هم حلقه‌ی ارتباط مردم و حاکمیت هستند که باید در این زمینه مطالبه گر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: استان هرمزگان ۷۰ حافظ صحیفه سجادیه دارد و در کشور پیشتاز این عرصه است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه جمعیت ایران به سمت میانسالی و پیری می‌رود، افزود: امروز ایران قوی نیازمند به جمعیت جوان و بالنده در عرصه علمی، دفاعی، مسائل اجتماعی و همچنین کار و سازندگی است.

وی گفت: طرح‌های تشویقی برای ازدواج و جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است، اما این طرح‌ها کارایی زیادی برای مردم ندارد و نیاز است که کارشناسان بر روی این موضوع تجدیدنظر کرده وهمه دستگاه‌های مسئول در این زمینه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه همچنین به روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: ایران نیاز به کارآفرینان خستگی ناپذیر و با تدبیر دارد، چون کارآفرینان می‌توانند درد جامعه ما را در حوزه اشتغال و بیکاری درمان کنند، اما نباید آنان را در پیچ و خم اداری خسته کرد بلکه باید از آنان حمایت همه جانبه شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: باید خروجی دانشگاه‌های و مدارس تربیت نیروی کارآمد و ماهر باشد.

وی افزود: هنرستان‌های جوار صنایع و فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش فرصت مناسبی برای مهارت آموزش دانش آموزان است که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.